مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 09:402024-01-13سياسي

 خودروهایی که بدون تصادف جان می گیرند


گر خودروسازی کشور اصلاح شود، علاوه بر کاهش قابل توجه تلفات بالا در تصادفات جاده ای، تلفات سالانه 20 هزار نفری ناشی از آلودگی هوا نیز به شدت کاهش می یابد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، هفدهم دی ماه در صحت علنی مجلس در سخنانی گفت: من با بررسی دقیق و کاملاً مطلع می گویم در شهر ها و کلانشهرها، به غیر از بحث نیروگاه ها، در طول سال 81 درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودرو ها و موتورسیکلت ها و همچنین موضوع عدم استاندارد سوخت است.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز در بحث نیروگاه ها حساسیت ایجاد شده، اما بیشتر آلودگی شهر های بزرگ مربوط به این بخش (خودرو ها و موتورسیکلت ها و سوخت غیراستاندارد) است و قانون را در این حوزه و از جمله در بحث رعایت استاندارد سوخت رعایت نمی کنیم.

درخصوص سهم بالای خودرو ها و موتورسیکلت ها در آلایندگی هوا، که رییس مجلس شورای اسلامی آن را 81 درصد اعلام کرده، دو موضوع باید مدنظر قرار گیرد؛ اول نوع و میزان مصرف وسایل نقلیه و دوم کیفیت سوخت توزیعی است.

در موضوع نخست، خودرو های تولید داخل بر اساس نوع تکنولوژی به کار رفته، حتی در انواع صفر و جدید، مصارفی 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 خودروهایی که بدون تصادف جان می گیرند

 خودروهایی که بدون تصادف جان می گیرند